Met de software van Human Inference bouwt deze verzekeraar één centraal klantbeeld op uit verspreide gegevens. Voor minder fouten, lagere kosten en meer grip op communicatie.
Een van de grootste Nederlandse verzekeraars hecht veel waarde aan persoonlijke service en betrouwbare communicatie. Maar door de jaren heen ontstonden er meerdere losse klantregistraties binnen verschillende systemen, variërend van regionale kantoren tot online kanalen. Klanten stonden daardoor soms wel zes keer geregistreerd, met alle gevolgen van dien: retourpost, onjuiste communicatie en frustratie bij klant én medewerkers.
De organisatie bedient zowel consumenten als zakelijke klanten met een breed pakket aan schade-, zorg- en levensverzekeringen. Via de website, het klantcontactcentrum en tientallen regionale kantoren verwerkt de organisatie dagelijks duizenden mutaties, aanvragen en wijzigingen. Betrouwbare en foutloze klantdata zijn dan ook onmisbaar voor een goede dienstverlening. Daarom koos deze verzekeraar – al sinds eind jaren ‘90 klant van Human Inference – voor DataHub en de Single Customer View-oplossing, met realtime validatie, fouttolerante matching en één betrouwbaar klantbeeld als resultaat.
Let op: deze organisatie heeft ervoor gekozen om anoniem te blijven, maar de context, aanpak en resultaten zijn representatief voor de samenwerking en vergelijkbare klanttrajecten.
Single Customer View: één bron van waarheid
Een Single Customer View bundelt klantinformatie uit verschillende bronnen tot één compleet, foutloos klantbeeld. Zo ontstaat er één centrale waarheid binnen je organisatie, zonder dubbele registraties of versnipperde data. Dit beeld helpt afdelingen om sneller, consistenter en beter samen te werken, met betrouwbare klantinformatie als uitgangspunt.
Invoer vanuit verschillende systemen en kanalen Dagelijks verwerkt deze verzekeraar duizenden wijzigingen, aanvragen en contactmomenten via regionale kantoren, het klantcontactcentrum en online kanalen. Al deze interacties leverden in het verleden aparte registraties op. Klantdata werden niet centraal beheerd, waardoor één persoon meerdere keren – met variaties in naam of adres – in de systemen voorkwam. |
|
Van versnippering naar datastrategie De verzekeraar wist: voor écht klantgerichte dienstverlening is één betrouwbaar klantbeeld nodig. Daarom besloot zij eind jaren ’90 al om de software van Human Inference in te zetten als basis voor haar datastrategie. Samen ontwikkelden we een centrale omgeving waarin klantdata worden gededupliceerd, gevalideerd en fouttolerant gekoppeld aan bestaande informatie. Nieuwe gegevens worden realtime gecontroleerd op naam, adres en telefoonnummer, met een matchdrempel van 92%. Zo wordt elke mutatie – ongeacht het kanaal – correct verwerkt. |
|
Eén betrouwbare bron voor de hele organisatie De gevalideerde gegevens worden gekoppeld aan het juiste klantprofiel in het centrale systeem. Zo ontstaat er één unieke klantregistratie die door alle afdelingen wordt gebruikt. De Single Customer View is sindsdien onmisbaar: medewerkers hebben altijd toegang tot actuele klantinformatie, communicatie verloopt foutloos en retourpost en klachten zijn sterk verminderd. |
Wil je de case van deze Nederlandse verzekeraar rustig nalezen of delen met collega’s? Download dan de complete klantcase als mooi vormgegeven pdf - gratis en zonder je gegevens achter te laten.
Alle klantdata worden realtime gecontroleerd, fouttolerant gematcht en gekoppeld aan één centraal profiel. Zo ontstaat er één Single Customer View, die door elke afdeling gebruikt wordt.
De software onderschept foutieve of dubbele invoer al vóór opslag. Dat voorkomt onjuiste communicatie en scheelt tijd én kosten.
Medewerkers beschikken altijd over actuele en complete klantinformatie. Hierdoor schakelen ze sneller en spelen ze beter in op vragen en behoeften van klanten.
Diverse verzekeraars gebruiken onze software om klantdata realtime te valideren, dubbele registraties te voorkomen en één centraal klantbeeld op te bouwen. Benieuwd hoe we jouw processen kunnen verbeteren?
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag. Daarna nemen we snel contact met je op om verder te helpen.
Laat ons weten waar je meer over wilt weten.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag over DataHub. Daarna nemen we snel contact met je op.
Laat je gegevens achter en Danny neemt snel contact met je op om je vraag te beantwoorden.
Laat je gegevens achter en stel eventueel al een vraag over DataHub. Daarna nemen we snel contact met je op.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag over DataPlatform. Daarna nemen we snel contact met je op.
Laat je gegevens achter en Danny neemt snel contact met je op om je vraag te beantwoorden.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag over DataPlatform. Daarna nemen we snel contact met je op.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag. Daarna nemen we snel contact met je op om verder te helpen.
Laat je gegevens achter en een data-expert neemt snel contact met je op om meer te vertellen over onze service en ondersteuning.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag. Daarna nemen we snel contact met je op om verder te helpen.
Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op om meer te vertellen over wie we zijn en hoe we (samen)werken.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag. Daarna nemen we snel contact met je op om verder te helpen.
Laat je gegevens achter en stel ons eventueel al een vraag. We nemen snel contact met je op om mee te denken over jouw situatie – of je nu advies zoekt of meer wilt weten over onze oplossingen.